Tips til dørstokkmila


Tips til dørstokkmila

Det kan noen ganger være tungt og vanskelig å gjennomføre den planlagte treningsøkten, men her er noen gode tips fra meg.


1. Legg fram treningstøyet dagen før på en synlig plass, så blir du påminnet treningen du skal gjennomføre allerede når du står opp om morgenen.


2. Tenk på en belønning du får etter treningen. Den varme deilige dusjen, et godt og sunt måltid, sjokolademelken eller restitusjonsdrikken med en gang du kommer hjem. Eller hva med en kroppspeeling, hårkur og ansiktsmaske som belønning? Eller rett og slett bare nyte den gode følelsen og den rene samvittigheten.


3. Gjør en avtale med andre. Det å avtale en tid og et klokkeslett med andre gir en forpliktelse og det blir vanskeligere og sluntre unna.


4. For noen kan det å gå til anskaffelse av en aktivitet/pulsklokke være en motivasjonsfaktor. Klokken viser hvor mye du har vært i aktivitet den dagen, og du får varsel om å bevege deg hvis du har sittet lenge stille.

Det er litt bittert og ikke nå de daglige målene når det blir synlig.


5. Dersom du trenger en smertefull straff. Skal jeg fortelle deg om en gruppe menn jeg hadde på mine spinningtimer for noen år siden. De kalte seg for 100 kilos klubben. De hadde en avtale om at den som ikke dukket opp på trening måtte betale 100 kroner til hver av de andre i gruppen – de var 10 stykker så det ble dyrt å sluntre unna.


#dørstokkmila #treningsmotivasjon

12 visninger0 kommentarer

Siste innlegg

Se alle